Nieuws

Het succes van Dsquared

Dsquared is een merk dat vrijwel niemand niet kent. Het merk is in een korte tijd razend populair geworden bij de jongeren. Het viel bijna niet meer voor te stellen dat iemand niet op de unieke schoenen van Dsquared rondliep! Lees hier meer over het succes van Dsquared.

De gebroeders Dsquared

Dsquared is het merk van de eeneiige tweeling Dean en Dan Catan, geboren in Canada in 1964. De tweeling was erg close en deden vrijwel alles samen. In 1983 vertrokken ze naar New York om aan de fashion school te studeren, maar al na één semeter keerden zij terug naar Canada. Zij lanceerden in 1986 hun eerste kledinglijn voor vrouwen en verhuisden in 1991 naar Milaan. Daar gingen zij werken voor het modehuis Gianni Versace en het merk Diesel. Drie jaar later, in 1994, lanceerden de mannen hun eerste mannencollectie, waarmee een jaar later het merk Dsquared een feit was.

Het merk is de afgelopen jaren enorm gegroeid en op veel verschillende plekken terug gezien. Zo kreeg de tweeling de opdracht om 150 items te ontwerpen voor de Drowned World Tour 2001 en “Don’t Tell Me” muziekvideo van (niemand minder dan) Madonna. Ook Rihanna heeft haar steentje bijgedragen aan het promoten van het nieuwe merk. Zo kwam zij op in een Amerikaanse auto tijdens de fashionshow van Dsquared in Milaan. Dat de tweeling wel van een spetterende fashionshow houdt bleek wederom drie jaar later, toen Bill Kaulitz tijdens de fashionshow naar beneden daalde in een gekooide lift. Het merk heeft terecht een bekende naam gekregen en in vrijwel elke grote modestad in Europa is er een Dsquared store te vinden.

De collecties

Dsquared is over het algemeen een (hoe ik het graag noem) zelf-promotend merk geworden. Zeker aan het begin. Shirts, broeken, tasjes en schoenen met duidelijk aandacht besteed aan het verspreiden van de bekendheid van het merk. Terecht: naamsbekendheid komt niet alleen van beroemde mensen die op jouw fashionshow komen. Het échte publiek moet worden bereikt in een day-to-day scène. Hierbij helpt het duidelijk aanwezig zijn van jouw merknaam op de collectie aanzienlijk. Tegenwoordig kiest Dsquared niet alleen meer voor de opzichtige shirts en truien met grote merknamen en merktekens. Ook de simpele T-shirts met een nette pasvorm zijn tegenwoordig mogelijk. Evenals shirts met de tekst van hun andere lijn: ICON. De slippers en truien met ICON erop worden tegenwoordig steeds populairder. Ik denk dat velen ook niet weten dat dit een collectie is van Dsquared. Zo wordt Dsquared steeds populairder!

Meer laten zien

Gerelateerde Artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Bekijk ook

Close
Back to top button
Close
Close